Forgotten Lands
| Dungeons and Dragons | D&D | Forgotten Realms | FR | Neverwinter Nights | NWN | Mask of The Betrayer | MotB |
Среда
11.12.2024
08:48
Приветствую Вас Гость | RSS Главная | Маска Предателя. - Страница 6 - Форум | Регистрация | Вход
[ Новые сообщения · Участники · Правила форума · Поиск · RSS ]
Маска Предателя.
skirmirДата: Среда, 27.06.2007, 11:08 | Сообщение # 76
Сумеречный Бард
Группа: Магистр
Сообщений: 595
Статус: Offline
Вот еще новость для переваривания wink . В tlk файле последнего патча нашли упоминания о классах Arcane Scholar of Candlekeep, Invisible Blade и Stormlord.

Кошки всегда приземляются на лапаы. Хлеб всегда падает маслом вниз. Подброшенная кошка с привязанным к спине хлебом будет парить в состоянии квантумной нерешительности.
 
skirmirДата: Четверг, 28.06.2007, 16:26 | Сообщение # 77
Сумеречный Бард
Группа: Магистр
Сообщений: 595
Статус: Offline
Здесь можно найти много интересной информации о НВН2. В частности здесь выкладывает свое творчество активное сообщество НВН2 , миро-творители и работающие над игрой. Последняя новость - концепт арт Воздушных Генаси wink .

Кошки всегда приземляются на лапаы. Хлеб всегда падает маслом вниз. Подброшенная кошка с привязанным к спине хлебом будет парить в состоянии квантумной нерешительности.
 
OranjДата: Четверг, 28.06.2007, 22:12 | Сообщение # 78
Архимаг
Группа: Создатель мира
Сообщений: 507
Статус: Offline
skirmir, спасиб, заюзаю

Заработай деньги в интеренете вместе с UcoZ
Качественный Бесплатный хостинг от UcoZ
Травиан - браузерная игра
 
skirmirДата: Суббота, 30.06.2007, 10:29 | Сообщение # 79
Сумеречный Бард
Группа: Магистр
Сообщений: 595
Статус: Offline
Question: Where there be more detail put into the 'monsters'? An example of something that would be neat in my opinion would be an army of skeletons that wear and wield equipment of ancient armies, such as the equivalents of an Athenian or Roman force, and what's more having the armor match the weapon... Example, you would not see one wearing a Linen Curess armor and a Hoplon (heavy rounded shield) for protection while wielding a sling, though with a spear or a sword it is entirely probable.

Obsidian: This is a great idea and we certainly did some of this. The Thayan gnolls I mentioned above are kind of an example of this. I'm not sure we took it as far as you're suggesting here, though.

Question: Would it be possible for some of the monsters this time around to have a bane weapon enchancement for one of the pc races???

Obsidian: I think that could be too harsh for poor players who were of that race. It's hard in a real-time game to provide good enough *** about what's going on. So I don't think victims would even realize the problem until after they killed the guy and got the weapon.

Question: Will we get better dynamic control over monster appearence - particularly armour etc? eg will we be able to alter the appearence of a creature as part of the spawn event for it?

Obsidian: The new Creature Appearance Wizard will definitely help in this regard, as you can design and save armor presets. We didn't add the ability to change appearance on spawn in, though. It's an interesting idea, just not something we got to.

Question: Will we see any of the more "unique" monsters that were originally found in the old 1st ed books like Fiend Folio or MM2? I mean we already have Gith.

Obsidian: We really wanted to add the Flumph, but didn't. =)

Wil there be any new Flying Monsters?

Obsidian: Not really. I mean, the blue dragon (and some others) "fly" but flight isn't really part of the game. Safiya's homunculus familiar flies.
_________________
Shane K. DeFreest
Maverick Public Relations
Neverwinter Nights 2 Community Manager
Взято от сюда.


Кошки всегда приземляются на лапаы. Хлеб всегда падает маслом вниз. Подброшенная кошка с привязанным к спине хлебом будет парить в состоянии квантумной нерешительности.
 
skirmirДата: Пятница, 06.07.2007, 10:13 | Сообщение # 80
Сумеречный Бард
Группа: Магистр
Сообщений: 595
Статус: Offline
IGN: In your mind, what's the most important aspect to deliver to fans of D&D games like this? Immersion? Strong tactical elements? A wide array of gameplay options such as classes and races?

Feargus Urquhart: I think you've hit on the difficulty of making D&D games, because the answer to your question is "Yes". More seriously, the answer is probably that the greatest D&D games focus on immersion in the world of D&D through having tons of classes, races, spells, items and creatures, plus a huge number of gameplay options, strong tactical elements, an engrossing story - all capped off with memorable characters. That's what makes D&D games such a challenge. You have to focus on every element of what it means to play D&D and not just on a single one of them. You can't let the story overshadow the gameplay or the fun of killing monsters won't be there. You can't let action win out over tactics, because the party based nature of D&D can get lost. And, you can't just focus on immersion in the world and not put time into the D&D game system, or the type of character the player expects to play won't either be there or won't work the way they expect. That may all sound like we would rather shoot ourselves in the head than make D&D games, but the truth of the matter is that it is a challenge and when we get it right - it is really rewarding.

IGN: How do you feel NWN2 has progressed since its launch last fall?

Feargus Urquhart: We've added a lot of polish and made many strides with the game since it came out from the standpoint of implementing the things the community wants. Over the past five months, the number of people playing NWN2 online has been increasing which we see as a good sign for how we have been supporting the game.

IGN: What's the story behind the expansion and how does it hook into the first?

Feargus Urquhart: We certainly had some challenges in coming up with a story for the expansion. What eventually emerged as our goal was to resolve the story started in NWN2, but to also give new and old players a whole new story arc to play through as well. So, while we will be both closing the book on the Sword of Gith, everyone will get the chance to experience a story unique to Mask of the Betrayer.

IGN: Do you get a new stronghold in the expansion? Are there any alterations to the existing system?

Feargus Urquhart: We didn't continue with the Stronghold concept in Mask of the Betrayer. Since you're around Rashemen and Thay, far from Crossroad Keep, it wouldn't have made sense to include it and creating a new stronghold didn't fit as well with the story we developed for this game.

IGN: Do you have to have beaten NWN2 to play this? If not, what are your options for starting the game and how long will it take to get through the main quest?

Feargus Urquhart: You don't need to play NWN2 to play Mask of the Betrayer and there are a few options on how you can start the expansion. If you have played NWN2, you can bring your character over into the expansion. If your character was level 18 or over, the adventure will start right away. If your character wasn't at least level 18, then you'll be given the option to level him or her up to level 18 the way you want them to be leveled. If you don't have an original NWN2 character, or want to start playing the game with one of the new classes, you can either choose a premade character or start with a level 1 character and level them up to 18 before the adventure starts.

IGN: What new classes are available for launch (prestige or base) and what are some of their abilities?

Feargus Urquhart: We've added a number of both that include the Spirit Shaman base class. The Spirit Shaman is much like a cleric that has been highly tuned to the spirit world. They are able to cast Divine spells and have a huge number of special abilities that let them use the power of spirits for themselves and their allies.

IGN: What kind of characters can you expect to meet by journeying through the main narrative? Where does the main narrative take place?

Feargus Urquhart: Like in many of our games, there is a whole cavalcade of characters that you can meet. In the case of Mask of the Betrayer they range all the way from ethereal spirits, to night hags living within their own dream world to the physical manifestations of gods. And, you won't just be meeting them in the physical world but in other planes as well.

IGN: What features, if any, have been added to the toolset?

Feargus Urquhart: We've been adding a number of things to the toolset to help both our designers and the community make great looking and playing modules. A short list of these changes include as follows: an Appearance editor for humanoids and monsters to make it easier to cloth and color them, the saving and loading of lighting sets, undo functionality for terrain drawing, creating blueprints more easily, adding in more trees to use, refining the texture sculpting tools and numerous other changes to both the dialog and script editors.
IGN: The inventory system in NWN2 was inconvenient at best, are you making any overhauls for the expansion? Will those overhauls be retroactive for the base game?

Feargus Urquhart: To be honest, I'm not sure yet if we will be able to overhaul the inventory system before we ship the expansion. It's on our list of things to do and pretty high on there as well. We did address this issue some for the official campaign in Mask of the Betrayer by revisiting how we handle loot and crafting - you'll have less inventory clutter and more interesting items.

We are also working on other things that are just as important to the NWN community, like an improved version of the DM Client with a newly designed Party Control Bar. Plus, we are working on a new overall control scheme for the game and optimizations to the rendering engine.

IGN: What sorts of new monster types will be available? What kinds of attacks do they have?

Feargus Urquhart: We've ended up adding even more monsters than we were initially planning - over two dozen. We have a number of new golems, both a Blue and Bronze Dragon, Hags, Hagspawn and the two-headed Fell Troll.

IGN: What kinds of new items, weapons, and armor will we find? Can you describe the stats or special effects of any?

Feargus Urquhart: While you won't start the game with a weapon, you might expect that you'll come across the Sword of Gith again. It's not the key aspect of the story, but it's relevant. Of course, since the shard has been ripped from your chest, your bond to the sword isn't what it once was. We've also added many new items of D&D artifact quality.

IGN: What new spells and feats will be available?

Feargus Urquhart: We've added over 100 new feats and spells - not including all of the new class and race abilities. Almost all of the new feats are epic feats, though we've fixed a couple other issues, such as adding Weapon Focus (Ranged Touch Attack)_ for warlocks and casters.

IGN: What new races will be in the game?

Feargus Urquhart: We've added six new races to the game: the wild elf, half-drow and all four of the elementally bound genasi. These six were among those most frequently requested by the community. The genasi have come out especially well from an artistic perspective, with very unique and cool appearances and hair styles.

IGN: Are you incorporating any tweaks to the D&D ruleset?

Feargus Urquhart: We have, but I can't really go into much detail about it. A core mechanic of the Mask of the Betrayer deals with the player's interaction with the spirit world and we've added a whole new system for it.

IGN: In NWN2 you could quest for a giant spider and subsequently invite him into your stronghold - what kinds of quirky quests will be in Mask of the Betrayer?

Feargus Urquhart: You can bend thousands of tormented souls to your will, forcing them to serve you. You can play King of the Hill with frost giants. You can trick a wizard into the clutches of a harvester devil.

IGN: Are you making any significant improvements to graphics performance with the expansion, or is that more of an ongoing process not specific to Mask of the Betrayer?

Feargus Urquhart: It's kind of both. We are very aware of the criticism that many people had concerning the graphic quality and speed of NWN2 when it was released. So, we have spent time on not only making the game look better, but making it run better as well. Some of those things we are able to incorporate into updates to NWN2, while other changes are more specific to the artwork that we are creating for Mask of the Betrayer. We are still working on optimizations though, but between what we've already done and the improvements we've worked on - I'm really happy with things.

IGN: What are the expansion plans after Mask of the Betrayer? Another retail box or working on NWN 3?

Feargus Urquhart: Not sure yet. I can say that we love working on D&D games at Obsidian and if it's in the cards to do more then you'll probably see us doing them.

IGN: When is Mask of the Betrayer coming out, how much will it cost?

Feargus Urquhart: It comes out this fall and should be priced similarly to other expansion packs.

Взято от сюда.


Кошки всегда приземляются на лапаы. Хлеб всегда падает маслом вниз. Подброшенная кошка с привязанным к спине хлебом будет парить в состоянии квантумной нерешительности.
 
OranjДата: Пятница, 06.07.2007, 12:26 | Сообщение # 81
Архимаг
Группа: Создатель мира
Сообщений: 507
Статус: Offline
Может кто-нибудь переведет?

Заработай деньги в интеренете вместе с UcoZ
Качественный Бесплатный хостинг от UcoZ
Травиан - браузерная игра
 
YarusДата: Пятница, 06.07.2007, 12:50 | Сообщение # 82
Dragon Knight
Группа: Почетный Гражданин
Сообщений: 133
Статус: Offline
Время будет может переведу.

Опыт - это не то, что происходит с человеком, а то, что делает человек с тем, что с ним происходит. © Олдос Хаксли

siege.3dn.ru

 
[CY]CLONEДата: Пятница, 06.07.2007, 16:32 | Сообщение # 83
Elven Sorcerer
Группа: Магистр
Сообщений: 106
Статус: Offline
попытка перевода(если похоже на промт не бейте больно)
IGN: По вашему мнению, что является наиболее важным аспектом, который следовало бы предложить фанатам D&D игр, подобных этой? Погружение в игру? Сильную тактику? Широкий выбор разнообразных возможностей, таких, как классы и расы?

Feargus Urquhart: Я думаю, что этим вопросом вы задели самую суть создания D&D игр, и кратким ответом на ваш вопрос может послужить слово «Да». Если же отвечать более подробно, то лучшие игры D&D жанра фокусируются на погружении в мир через множество классов, рас, заклинаний, предметов и существ, а также огромного количества игровых опций/настроек, сильной тактики, захватывающей сюжетной линии – и венцом всего этого являются запоминающиеся герои. Все это делает D&D игры такими увлекательными и сложными одновременно. Ты должен обращать внимание на каждый элемент, составляющий D&D игру, а не фокусироваться на каком-то одном. Ты не можешь позволить сюжету затмить геймплей, иначе удовольствие от изничтожения монстров будет утеряно. Ты не можешь поставить во главу угла действие/экшн, потому как это противоречит групповому духу D&D игр. И ты не можешь фокусироваться только на погружении в мир и не вкладываться в D&D систему, или персонаж, которого захочет создать игрок, не сможет быть созданным, или он будет вести себя не так, как от него ожидают. Можно подумать, что легче застрелиться, чем создать хорошую D&D игру, но правда заключается в том, что это соревнование, и когда ты добиваешься хороших результатов<В создании игр> - это является лучшим вознаграждением.

IGN: Как вы считаете, прогрессировала ли NWN2 с момента своего выхода прошлой осенью?

Feargus Urquhart: Мы отполировали/добавили блеска в игру и прошли вместе с ней большой путь с того момента, когда мы стали воплощать пожелания игрового сообщества. За последние 5 месяцев число играющих в NWN2 онлайн возросло, что мы считаем символом хорошей поддержки игры с нашей стороны.

IGN: Какой сюжет скрыт в аддоне и как он связан с оригиналом?

Feargus Urquhart: У нас были небольшие затруднения при создании сюжета. Нашей первоочередной целью было продолжение оригинальной истории, но в то же время мы должны предложить старым и новым игрокам совсем другую историю со своими сюжетными поворотами. Что ж, так как все мы завершили книгу на Мече Гит, каждый сможет прочувствовать сюжет, уникальный для Маски Предателя(Mask of the Betrayer).

IGN: Будет ли новая крепость в аддоне? Следует ли ожидать новых изменений в существующей системе игры?

Feargus Urquhart: Мы не будем продолжать использовать Крепость в аддоне. С тех пор, как ты
Появляешься в земле Тэй и Rashemen(плохое у меня знание сеттинга ), далеко от Крепости на перекрестке(Crossroad Keep) не было смысла включать ее в игру, да и создание новой твердыни не вписывалось в новую сюжетную линию.

IGN: Должен ли игрок пройти оригинальную кампанию для игры в аддон? Если нет, то каковы ваши рекомендации для начала игры в аддон и сколько времени займет ее прохождение?

Feargus Urquhart: Нет, в прохождении оригинальной кампании не будет никой необходимости, но вы сможете перенести своего персонажа из NWN2. Если он был 18 и более уровня, то вы начнете игру незамедлительно, а если у вас был более низкий уровень, то вам дадут возможность повысить его до 18(автоматический или ручной режим). Если же вы не играли в NWN2 или вы захотите начать игру одним из новых классов, то вы будете иметь возможность выбрать из существующих персонажей(premade character) или же сделать своего персонажа 1 уровня и поднять его до 18 до начала приключений.

IGN: Каковы новые классы (престиж или базовые) и каковы их способности?

Feargus Urquhart:мы добавили как престиж классы, так и базовые, среди которых как базовый будет класс Шаман духов(Spirit Shaman). Этот класс очень похож на клерика, который был натренирован на мир дУхов. Они будут иметь возможность кастовать Божественные заклинания, а также будут иметь множество способностей, позволяющих использовать им силу дУхов как на себе, так и на своих союзниках.

IGN: Каких персонажей можно будет встретить на протяжении главного повествования аддона? И где именно будут проходить действия аддона?

Feargus Urquhart: Как и в других наших играх, вы сможете встретить целую кавалькаду (?) персонажей. Персонажи охватывают все слои разума – от призрачных духов, до ведьм (?), живущих в своем мире, где встречаются физические проявления богов. Причем вы их будете встречать не только в этом мире, но и на других планах.

IGN: Какие новые возможности, если появятся, будут добавлены в тулсет?

Feargus Urquhart: Мыдобавляем некоторое число новых возможностей в тулсет, чтобы помочь как нашим дизайнерам, так и игровому сообществу сделать красивые и захватывающие модули. Краткий перечень добавленного включает: Редактор внешности для гуманоидов и монстров, что делает более легкой работу по их созданию, одеванию и раскраске, сохранение и загрузка наборов освещения( lightning sets), несколько сокращены возможности создания почвы(terrain) создание планов стало более простым, добавлена возможность использования большего количества деревьев, улучшены утилиты для создания и редактирования текстур и множество изменений в редакторах диалогов и скриптов.

IGN: Инвентарь в игре был, откровенно говоря, не лучшим. Сделали ли вы переработку инвентаря? И будет ли это переработка возвращением к первоначальному инвентарю(нвн1 что ли?)?

Feargus Urquhart: Если честно, то я не уверен, что мы сможем разобраться с инвентарем прежде чем мы выпустим аддон. Но смею вас уверить, что изменение инвентаря находится у нас в списке необходимых изменений, причем на одном из первейших мест. Мы немного улучшим положение с инвентарем в аддоне, изменив систему лута и крафта – будет меньше хаоса и больше интересных предметов. Также мы работаем над вещами, которые будут важны для игрового сообщества. Это улучшенный ДМ клиент, с новым баром управления партией (криво перевел). Кроме того, мы работаем над новой схемой контроля игры и над оптNмизацией движка.

IGN: Каких новых монстров вы добавите в игру? Какими атаками они будут обладать?

Feargus Urquhart: Мы сделали даже больше монстров, чем мы планировали изначально. Мы сделали несколько новых големов, Бронзового и Синего драконов, Ведьм/карг(Hags, опять плохое знание сеттинга ((( ) Hagspawn, и двухголового тролля (Fell Troll).

IGN: Какие новые предметы, оружие, броню мы сможем найти? Сможете ли вы описать статы и специальные эффекты какого-нибудь из них?

Feargus Urquhart: Если ты начнете игру без оружия, то вам вновь попадется Меч Гит(the Sword of Gith) . Он не является ключевым в этой истории, но он с ней связан. С тех пор, как осколок был выбит из вашей груди, ваша связь с мечом ослабла и уже не является такой, какой была. Так же мы добавили множество артефактов(D&D artifact quality).

IGN: Каике новые заклинание и фиты будут добавлены?

Feargus Urquhart: мы добавили более 100 новых фитов и заклинаний, и это не включая возможности новых классов. Большинство новых фитов – эпические, но мы так же исправили некоторый ошибки, такие как добавление «Фокуса на оружии» (Weapon Focus (Ranged Touch Attack) у варлока и кастеров.

IGN: Каике новые расы будут добавлены в игру?

Feargus Urquhart: Мы добавили 6 новых рас в игру: Дикий эльф, полу-дроу, и 4 типа элементальных Дженази. Эти 6 рас были выбраны потому, что они были самыми популярными среди сообщества. Дженази идеально подходят из-за артистичности и своих проикольных(cool) внешности и прически.

IGN: Добавите ли вы некоторые хитрости/твики в сборник правил D&D (D&D ruleset)?

Feargus Urquhart: Да они есть, но я не могу особенно распространяться про них. Ядро аддона реагирует на взаимодействие игрока с окружающим миром. Специально для этого мы написали новую систему(кривой перевод).

IGN: В оригинальной кампании был квест, при выполнении которого в вашу крепость мог
попасть в качестве союзника Гигантский паук. Будут ли подобные квесты в аддоне?

Feargus Urquhart: ты сможешь захватить тысячу мучимых душ и заставить их служить себе. Сможешь сыграть в «Короля горы» со снежными гигантами. You can trick a wizard into the clutches of a harvester devil.

IGN: Cделаете ли вы значительные изменения в графической производительности аддона, или же это процесс более высокого уровня, не связанный(не специфичный для) с Маской предателя (Mask of the Betrayer)?

Feargus Urquhart: И то и другое. Мы были очень обеспокоены тем, что многие пользователи критически отзывались о графической стороне и скорости игры в момент, когда она была выпущена. Поэтому мы потратили время не только на улучшение внешнего вида игры, но и на повышение скорости игры. Некоторые из этих вещей мы добавим в патчах, некоторые более специфичны и будут добавлены в аддон. Мы все еще работаем над этим вопросом, но оглядываяюсь на пройденный нами в этом направлении путь, я испытываю искреннюю радость.

IGN: каковы ваши планы на будущее? Другие аддоны или может быть НВН3?

Feargus Urquhart: Еще не известно. Но поспешу отметить, что мы, Obsidian, любим делать D&D игры, и если подобные случай представится, то мы сделаем больше, чем вы будете от насс ожидать.

IGN: Когда выйдет Маска предателя (Mask of the Betrayer) и сколько она будет стоить?

Feargus Urquhart: Аддон выйдет этой осенью и будет стоить примерно столько же сколько и другие аддоны.


Sic transit gloria mundi.

Сообщение отредактировал [CY]CLONE - Пятница, 06.07.2007, 21:37
 
GreyHeadДата: Пятница, 06.07.2007, 18:31 | Сообщение # 84
Группа: Житель
Сообщений: 7
Статус: Offline
[CY]CLONE respect

Если что-то можно сделать несколькими способами и один из них не работает, то обязательно найдется кто-то, кто прибегнет именно к этому способу
 
skirmirДата: Пятница, 06.07.2007, 21:22 | Сообщение # 85
Сумеречный Бард
Группа: Магистр
Сообщений: 595
Статус: Offline
Присоединяюсь up . Хорошая работа!

Кошки всегда приземляются на лапаы. Хлеб всегда падает маслом вниз. Подброшенная кошка с привязанным к спине хлебом будет парить в состоянии квантумной нерешительности.
 
OranjДата: Пятница, 06.07.2007, 22:54 | Сообщение # 86
Архимаг
Группа: Создатель мира
Сообщений: 507
Статус: Offline
skirmir, спасибо за ссылку

[CY]CLONE, спасибо за перевод. Перевожу в группу Почетный гражданин + выбери себе статус (подробнее: http://oranj.3dn.ru/forum/11-32-1 ). Желаемый статус пришли в ПМ.
Еще пару переводов и получишь аватар smile


Заработай деньги в интеренете вместе с UcoZ
Качественный Бесплатный хостинг от UcoZ
Травиан - браузерная игра
 
skirmirДата: Пятница, 13.07.2007, 14:49 | Сообщение # 87
Сумеречный Бард
Группа: Магистр
Сообщений: 595
Статус: Offline
Obsidian is showing off its first expansion to Neverwinter Nights 2 here at Atari's booth at E3 2007, entitled Mask of the Betrayer. While it doesn't look like it's going to radically reinvent the wheel, Obsidian seems to be focusing on adding a number of new features that should add up to allow players an easier and more satisfying gaming experience, whether they enjoy single-player, multi-player, or building worlds in the toolset.

The first thing we got a look at was the new character creation options. You will, of course, be able to import an existing NWN2 character into the expansion's storyline, keeping most equipment (except for weapons, which are stripped away for storyline reasons). If you wish to start over, however, you can create a new character and have him or her automatically gain experience to go straight to level 18, the minimum level for the expansion. If you wish, you can make a character with one of the new races, called the genasi. These are human characters with elemental blood flowing through their veins, so you'll be able to choose between fire, earth, air, and water racial characteristics, with corresponding special powers and animated features. The fire genasi, for instance, will have the option to feature hair that actually burns on its head while you play.

Two new base classes have also been added. The Favored Soul class holds essentially the same relation that a sorcerer has to a wizard: they cast divine spells, but they flow through them more naturally than they do for a cleric, allowing spells to be cast spontaneously, without requiring specific memorizations. Spirit Shamans are similar, in that they also cast spells spontaneously, but they're more intimately tied to the druidic spell list. Spirit Shamans also gain powers to control spirit-type enemies, which will apparently be a common sight in the lands of the expansion.

If you're importing a character, though, you'll be pleased to know that there are multiple new prestige classes making their first appearance here. We managed to get a rough description of the Invisible Blade, which appears to take traits from both rogues and fighters and can trade sneak-attack damage for a bleed effect that will cause damage over time. Of perhaps more interest to fans of the Forgotten Realms is the new ability to become a Red Wizard of Thay after you take a number of levels of the starting wizard class. We're not told what kind of special powers this will offer you, but we did spot the “nongood alignments only” attribute on the character screen for them. The very first companion that you obtain in the expansion will be a neutral Red Wizard that will act as your introduction to the world, and you'll also be visiting sections of Thay in your travels.

You'll find her right at the start of the expansion content, which sees your character recovering from the events at the end of Neverwinter Nights 2, where you and your party were trapped underground in the aftermath of a giant earthquake. Waking up in a cave, with the silver shard that existed inside your chest having been unceremoniously ripped out, you're left disoriented and confused, with none of your previous companions by your side. Unfortunately, it appears that few, if any, of them will reappear as a party member, although we're told that some of them will come back in cameo appearances. You'll still have companions in the expansion, of course, but you'll be drawing on an entirely new set of potential friends.

Obsidian has also overhauled the influence system that governs your companion's reactions to you. You can actually check a numerical influence rating on your companion's character sheets; raising this number will allow both you and your companion to gain power. A high influence with a companion will let them give you bonus feats, and you'll return the favor. If you like playing in an especially hardcore fashion, though, you'll be pleased to know that all of the companions are optional in the expansion; you'll never be required to take anyone along on your adventures if you don't wish to. However, one of the cool new features of the expansion is the ability to select units by dragging a selection box around them, just like in an RTS, which makes it much easier to position your characters just the way you like them before an encounter.

You should have plenty of time in which to build up your influence, too, as Obsidian is expecting the expansion content to take up around 20 to 30 hours to complete. It's all epic content, too, so you'll be able to reach up to level 30 during your adventures, and reap all of the benefits of that, including epic feats and super-powerful loot (the demo character was armed with a +7 two-handed sword that dealt an extra 3d6 lightning damage per hit, for instance).

In addition to the new single-player content, though, players will also be able to use all of the new tilesets, characters, and enemies in their own custom-made modules. That includes the new genasi races, as well as over 20 new enemy models, including fel trolls, shambling mounds, and a couple of new dragon types.

Multiplayer has been given a good amount of attention as well. You'll be able to play the new campaign online, of course, but Obsidian is also paying a lot of attention to making servers easier to set up and run. They specifically mentioned the quasi-MMO persistent servers that some enterprising gamers have set up, and promised that some of the new enhancements would be tailored towards those kinds of settings and servers.

In addition to all of this, though, Obsidian has also been making some graphical tweaks to make the entire experience a bit smoother than it was when NWN2 first launched. While the game still looks great, the performance has been improved, and relatively few people should be experiencing the slide shows that many gamers complained about in the original game.

Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer is currently set for release this fall, so we won't have long to wait to see how all of this comes together. Stay tuned to GameSpot for more updates on the game as they come along.

-GameSpot

Взято от сюда.


Кошки всегда приземляются на лапаы. Хлеб всегда падает маслом вниз. Подброшенная кошка с привязанным к спине хлебом будет парить в состоянии квантумной нерешительности.
 
skirmirДата: Пятница, 13.07.2007, 15:09 | Сообщение # 88
Сумеречный Бард
Группа: Магистр
Сообщений: 595
Статус: Offline
shades Готовьтесь! Момент истины наступил! На Е3 была открытая презентация Маски Предателя. ЕСТЬ ЗАПИСЬ!
Пару мгновений счастья ;)


Кошки всегда приземляются на лапаы. Хлеб всегда падает маслом вниз. Подброшенная кошка с привязанным к спине хлебом будет парить в состоянии квантумной нерешительности.

Сообщение отредактировал skirmir - Пятница, 13.07.2007, 15:27
 
skirmirДата: Пятница, 13.07.2007, 17:36 | Сообщение # 89
Сумеречный Бард
Группа: Магистр
Сообщений: 595
Статус: Offline
Есть новые скрины!

Кошки всегда приземляются на лапаы. Хлеб всегда падает маслом вниз. Подброшенная кошка с привязанным к спине хлебом будет парить в состоянии квантумной нерешительности.
 
skirmirДата: Пятница, 13.07.2007, 18:27 | Сообщение # 90
Сумеречный Бард
Группа: Магистр
Сообщений: 595
Статус: Offline
И этого вам мало? devil Здесь еще статья о презентации на Е3. Оставляет впечатление что автор не совсем знал о чем пишет. Или уже наигрался в демо до Шамана духов превращающегося в нежить , Гиноси и Красных волшебников Фая wink .

Кошки всегда приземляются на лапаы. Хлеб всегда падает маслом вниз. Подброшенная кошка с привязанным к спине хлебом будет парить в состоянии квантумной нерешительности.
 
Поиск:


Copyright Oranj © 2024 Сайт управляется системой uCoz