Блин, запарки на работе , поетому перевод торопливый. ..................................
One of the many games being shown off at this year's Penny Arcade Expo was the expansion to one of the biggest RPGs from last year, Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer. Obsidian's Nathan Davis, the Assistant Producer for the title, was on hand to tell us a bit about the highly anticipated expansion. Read on to see what he says on how they've fixed some of the lingering problems from NWN2 and details on some the cool stuff they've added.
Одной из многих игр, показанных на Penny Arcade Expo в этом году, было продолжение одной из лучших рпг прошлого года - НВН 2: Маска Предателя. О Долго ожидаемом продолжении нам рассказал Натан Дэвис - помощник продюсера Обсидиана. Он рассказал о долгожданных изменениях НВН2 и дал описание новых вещей, которые привнесли разработчики в дополнение.
Early on one of the major complaints with Neverwinter Nights 2 was with the camera system. Have you guys worked on making it better in the expansion?
Одно из главных нареканий в НВН2 вызывала система обзора. Ребят, вы чего-нибудь сделали по этому вопросу?
We have improved our camera system quite a bit. So we have two new modes now including a character camera mode that is similar to the one in World of Warcraft and also a new strategy camera mode that is more reminiscent of what you would see in Baldur's Gate or Icewind Dale. The character mode is great for exploration and general activities, while the strategy mode is great for big combat scenarios where you want to have a good feeling for where all your teammates and enemies are.
Мы немного улучшили систему обзора. Темерь у нас есть два новых типа обзора: камера персонажа (такая же как в ВОВе) и стратегическая камера (больше напоминающая то, что вы видели в Балдурах и Айсвиндейле). Камера персонажа удобней для путешествий и «основной активности», а стратегическая камера предпочтительнее во время сражений - она позволяет видеть, чем занимаются ваши напарники и противники, и удобнее для тактики.
One of the other problems with Neverwinter Nights 2 initially, was poor system performance. It was helped a bit by later patches, but you still needed a fairly powerful machine to run it. Have you been able to optimize this at all for the expansion?
Другой основной проблемой НВН2 было ….(то что она тормозила и имела высокие системные требования ). Это конечно было немного исправлено последующими патчами, но все равно нужен мощный комп. Удалось ли вам исправить (хоть) что-нибудь в дополнении?
Yeah, we've done a lot to improve that, we brought in programmers specifically work on performance issues and to fine tune everything. So we've gotten a better and more responsive game engine now. We're really trying to reach for a much improved graphical look to the game without creating a heavy draw on systems. We've tested the expansion on a number of different systems and it's running reasonably well. In general I think it's running better than the original NWN2.
Да, мы долго пытались это исправить, мы привлекли программеров … и теперь в игре будет более мощный и чуткий движок. Мы очень хотели добиться улучшения графики не привнося существенных изменений в движок. Мы тестировали дополнение на различных системах, и в принципе довольны результатом. В целом, мне кажется, что игра работает лучше оригинальной части (хотелось бы)
Now this is a design choice, but another issue that some longterm Baldur's Gate/NWN fans had with Neverwinter Nights 2 was the fact that you moved away from attractive high quality 2D portraits for your characters and instead got a zoomed-in look at their 3D model's head instead. And honestly, it looked like crap.
Еще одно недовольство закоренелых Фанов БГ и Айсвинддейла, было то, что вы убрали в НВН2 нормальные аватарки для персов, вместо этого предоставив нам возможность любоваться угловатостью увеличенных голов персонажей. Честно, это - чепуха.
Haha, well we've actually made it now so that players can customize their portraits with their own pictures and also increased the quality of the provided portraits for your NPC teammates. That's one of those things - we get a lot of feedback from the community and we respond to that.
Гыгы, мы сделали так, что игрок может использовать свои собственные картинки для настройки аватаров, также увеличили качество портретов сопартийцев. Мы отвечаем на просьбы сообщества геймеров - это одна из тех вещей, что они просили.
Going back to Neverwinter Nights 2 -- it really was a fantastic game and the only other real problem with it was the fact that it started off really really slow. I know a lot of people who never even reached the town of Neverwinter because they were so turned off by the initial pacing. Does the expansion do a better job of keeping the player's initial interest?
Возвращаясь к НВН2 - замечательная игра, но ее основная проблема (?) - действие разворачивалось слишком медленно (!???!). Я знаю многих людей, кто даже до Невервинтера не дошел (вот боты буржуйские!!), потому что им не понравилась растянутое начало. Будет ли дополнение поддерживать интерес игрока?
You mean storywise? In Neverwinter Nights 2: Mask of the Betrayer you can import your NWN2 character or start a new one and either way you start off the game with the shard [see NWN2] being ripped from your chest, covered in blood and a Red Wizard woman is offering to help you. So it kind of immediately puts you in a mysterious place that's pretty dangerous, it has a lot of angry spirits that want to attack you almost immediately.
Вы имеете в виду сюжет? В НВН2 МБ вы можете импортировать персонажа из оригинальной кампании, или создать нового, начиная игру с того момента как осколок был вырван из вашего заляпанного кровью тела и предложения помощи со стороны женщины - Красного Мага. Т.е. вы будете сразу в гуще событий - в таинственном, и довольно опасном месте - там много злобных духовблаблабла.
Overall, I know what you're saying but I think the pacing is a lot better in the expansion. When you come into the main city, there's so much new stuff that it kind of brings back the joy of exploration. There are a lot of secrets in the city, like a shadow portal that transfers you to a black and white alternate version of the town populated with monsters. The game really immerses you into the story more quickly.
Я понимаю, о чем вы говорите, но думаю, что (сюжет?) намного лучше в дополнении. По прибытии в главный город, вы обнаруживаете огромное количество квестов и т.д., что вы точно не разочаруетесь. В городе много тайн, например, теневой портал, который может перенести вас в темное или светлое измерение города (??), населенные монстрами. Игра втягивает вас значительно быстрее.
What are some of the other changes that have gone into the expansion?
Какие другие изменения в дополнении?
We've changed the companion system to give you a much clearer view of your level of influence with them. You now see exactly what that level is by looking at their character page. You can also view your alignment in a points value on your own character page, which helps give the player a better view into whats going on. And speaking of companions, we've upgraded the benefits you get from gaining influence with them. Now they'll gain new feats, you'll get new feats from them, like special companion feats. There's a lot more to it, a lot more reward for putting in the time and getting into the companions stories.
Мы изменили систему управления сопартийцами, изменили систему влияния на них (в сторону большей адекватности). Теперь вы сможете точно узнать каков ваш уровень влияния на сопартийца на его листе персонажа. Вы так же можете посмотреть влияние в цифрах на листе ГГ. Говоря о компаньенах, мы увеличили бонусы от хорошего влияния на них. Теперь вы получите новые фиты от них, а они от вас, если у вас хорошее влияние. Будет еще много всего.....
How many different companions are there?
Сколько будет компаньенов?
None of them are ever required really by you, but total I believe we have five.
Всего будет 5, но впринципе таскать всех за собой не обязательно.
About how long is the single player campaign going to be?
На сколько часов геймплея рассчитана игра?
Initially we were shooting for 15-20 hours, but by the time we added everything we're looking at more like 20-30 hours. It really is more of a full game than an expansion in a way.
Ну сначала мы хотели 15-20 часов, но так разогнались, что после добавления всего задуманного получилось гдето на 20-30 часов (+). Игра больше по приколу, чем линейное движение к развязке.
And one last thing, will we find out what happened to our companions from the first game? It ended on a bit of a downer with all your companions apparently getting killed and your character getting transported to who-knows-where.
И последнее - узнаем ли мы что-нибудь о судьбе почивших в оригинальной части камрадах? Ее конец - сопартийцы поумирали, а ГГ хрензнает куда телепортировался - вгоняла в депрессию.
There are some special appearances from your old party and there hints about what happened to the other ones as well. *grin*
В игре будут упомянатся ваши прежние сопартийцы, а некоторых можно даже будет встретить. *скалит зубы*